2009. szeptember 15., kedd

A kertben ijesztő feketés bogyók lógnak egy fura bokorról (mondta a szomszéd) :) , amit félig kiírtott, mert annyira átlógott hozzá. Leszedtem ma egy tál nagyon mérgezőnek tűnő bogyót, hogy ismét szörpöt készítsek belőle. Elég intenzív íze van, szokni kell, nem is vagyok oda érte. Férjem viszont szereti.
A polcon hónapok óta ott figyel egy üveg 96%-os alkohol, amit egy kedves barátunktól kaptam, lévén nem volt whisky otthon a Karácsonyi Baileys készítésekor. Hogy fogyjon, kerestem egy jó kis receptet, és a bogyókból készítettem bodzabogyó "pálinkát". Mivel én a gin tonic rabja vagyok :D (szigorúan citromkarikával és jéggel) , így ezt majd férjem fogja meginni, vagy apám, vagy apósom, vagy a szomszéd pasi, vagy ha senkivel nem tudom megitatni akkor az egyik bulinkon majd elfogy. :D

Bodzabogyó pálinka ( kb. 3 dl )

30 dkg bodzabogyót 10 dkg cukorral és 1 dl vízzel felteszünk főni, majd 60 perc után leszűrjük, és hagyjuk lecsepegni. Amikor kihűlt, hozzákeverünk 1 dl 96 % -os alkoholt (kizárólag ethilalkoholról beszélünk :) ), majd üvegbe töltve 2 hónapra hűvös helyre állítjuk.

3 megjegyzés:

margit2 írta...

Nahát! Erre még nem is gondoltam... :-)

ilike írta...

Én sem, csak muszáj elhasználni a dolgokat mert annyi minden fel van halmozva a konyhaszekrényeimben, és meguntam. Ezt az alkoholt úgysem tudnám mire használni, csak likőrökre, pálinkákra. :)

Slayer Gothpaladin írta...

Aztán vigyázzatok, nehogy beálljon a mámor! :)))

Saját fotó
Porszem vagyok a Világegyetemben.

Blog Archive