2009. szeptember 13., vasárnap

Nagymamám 88 éves lett ma. Engem ért az a megtisztelő feladat hogy tortát süssek erre az alkalomra. Sajnos nem lett olyan szép mint vártam, bár a receptet amit nővérem kiválasztott egyszerűnek minősítettem.

Whiskytorta
piskótatészta
eperlekvár
meggy
15 dkg csokoládé
20 dkg vaj
10 dkg cukor
5 tojás
1 dl whisky

1 kerek piskótalapot kockára vágva tálba teszünk és a whiskyvel meglocsoljuk. A tojást a cukorral vízgőzön felmelegítjük, majd levéve kemény habbá keverjük. A vajat kikeverjük, majd hozzáadjuk a tojáshabhoz. Egy tortaformát kibélelünk egy kerek piskótalappal, ráhalmozzuk a krémet, erre a beáztatott kockákat, rá a meggyet, majd befedjük egy másik piskótalappal. Lehűtés után olvasztott csokival vonjuk be. (ami nekem sosem sikerül jól) .

Sajnos vágás utáni képpel nem szolgálhatok, mert ma vágtuk fel apukámnál a tortát, és nem volt nálam fényképező. Ízre kiváló volt.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt együtt vettük....mármint a figurákat, ugye?
Mit szólt a mama a Süsühöz?A.

ilike írta...

A tortásat igen, a Süsüt azt pár napja vettem egy boltban. Tetszett neki nagyon, még emlékszik a mesére. :)

Renata Kalman írta...

Isten éltesse a Mamát itt is!
A Süsüt én is és a gyerekek is szeretjük! :)

Renata Kalman írta...

Ilike!
Hoztam még valamit:

http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/09/halasnak-lenni.html

ilike írta...

Köszi Renáta!

margit2 írta...

...Hogy Te miket nem sütsz! :-)

ilike írta...

Ezt a nővérem találta ki. Vagyis elém tolta receptet, hogy a család ezt szeretné megkóstolni. :D Még a bátyám is sűrűbben süt mint ő, a gyerekei engem kérnek meg szülinapjuk előtt hogy tortát süssek, nem az anyjukat. :D Persze jól azért nem járnak, mert valahogy sosem sikerülnek úgy a dolgok ahogyan az a receptben le van írva. :-/

anny írta...

Sokkal szebb egy ilyen házi torta - Süsüvel a tetején, mint a profi,mert szeretetből sült, és biztos nagygyaon finom, elletétben az elvágólagos cukrászati termékekkel...

Saját fotó
Porszem vagyok a Világegyetemben.

Blog Archive